• Het loopt nog altijd niet zoals het zou moeten bij Hellevoetsluis. Door velen getipt als één van de kampioenskandidaten, staan de Hellevoeters na 6 wedstrijden op een teleurstellende 9e plaats. Desondanks zijn er nog genoeg aanknopingspunten en hebben de spelers er nog alle vertrouwen in dat er betere tijden aan komen.

In de wedstrijd tegen koploper Neptunus-Schiebroek, vorig seizoen nog 2x verslagen, zag het er in het eerste half uur nog niet eens zo heel slecht uit voor Hellevoetsluis. Hoewel Neptunus furieus begon en snel druk zette op de verdedigers van Hellevoetsluis, deden de rood-witten goed mee. Er waren wel kansen voor de Rotterdammers, maar ook de mannen van Edwin de Koning verschenen in de buurt van het doel van de Neptunianen.

In de 3e minuut was de eerste grote kans voor Neptunus, toen doelman Ti-jey Bins onder druk werd gezet, hij zijn tegenstander probeerde uit te spelen en de bal verspeelde. Gelukkig voor Bins had deze actie geen gevolgen en werd de bal voorlangs geschoten. Het duurde vervolgens tot de 22e minuut voordat de volgende kans voor Neptunus zich aandiende. Een strakke voorzet vanaf links, na een mooie aanval over de linkerkant, die vanaf de eigen achterlijn werd opgezet en waar even geen Hellevoeter aan te pas kwam, werd door de inkomende Neptunus-speler ingetikt, maar met een reflex met de voeten door doelman Bins gekeerd. Op het half uur was er de eerste echte kans voor Hellevoetsluis, toen een pass vanuit het midden van aanvoerder Frenk van Gelderen zijn mede-middenvelder Brian Poelman bereikte. Zijn voorzet ineens was net de scherp voor de Hellevoetse voorwaartsen en ging voorlangs het doel. In minuut 32 en 34 waren daar ineens de eerste twee doelpunten voor Neptunus en kon Hellevoetsluis in de achtervolging, in de wetenschap dat het in de afgelopen 3 wedstrijden niet gescoord had. De eerste treffer was een goedlopende aanval over de rechterkant van Neptunus, waar Ti-jey Bins nog wel een handje achter kreeg, maar de rebound een prooi was voor Leroy van Bueren. De 2-0 viel 2 minuten later uit een ouderwetse scrimmage uit een corner. In eerste instantie werden 3 pogingen nog geblokt, de 4e belandde op de lat, maar de 5e was de Hellevoet-verdediging te machtig. Nog voor de rust had Hellevoetsluis de aansluitingstreffer kunnen maken, maar uit een corner kopte Tommy van Schaijk op de paal. In de laatste minuten verscheen Neptunus nog eens gevaarlijk voor het doel van de Hellevoeters, maar zonder resultaat.

Met spits Tom Sleeuwenhoek, op de bank begonnen vanwege een weekje Miami, in plaats van Őner Sang-A-Jong probeerde Hellevoetsluis in de tweede helft iets te doen aan de achterstand, maar na 3 minuten konden alle plannen de prullenbak in. Met te veel spelers voor de bal, kon een Neptuniaan de bal op het middenveld vrij aannemen, zijn ploeggenoot aan de rechterkant aan het werk zetten, die met een strakke voorzet de inkomende Mike Janssen bij de tweede paal vond (3-0). Jarno Huijsman kreeg vervolgens de grootste kans voor de ING-boys, maar zijn lob over de keeper was te hoog en had te weinig vaart, waardoor deze nog van de lijn gekopt kon worden. Waar Hellevoetsluis vorig seizoen nog geroemd werd om haar vechtlust, wees niets er nu op dat de Hellevoeters nog terug in de wedstrijd zouden komen. Het kwaliteitsverschil was daarvoor te groot en negativisme en frustratie kregen de overhand. Het wachten was dan ook op meer doelpunten van Neptunus, maar eerst was daar Tom Sleeuwenhoek die na een goedlopende aanval ineens voor de Neptunus-doelman opdook. Zijn inzet werd nog gekeerd, maar de rebound leek een prooi voor Frenk van Gelderen. Zijn schot werd echter door een speler geblokkeerd. De 4-0 kwam er uiteindelijk toch, toen Neptunus weer eens door de verdediging van Hellevoetsluis sneed, de bal voorgetrokken werd en opnieuw werd binnengegleden. Bij de 5-0 vlak voor tijd ging doelman Bins in de fout, tikte een voorzet voor de voeten van Neptuniaan Van Bueren, die vervolgens zijn tweede van de middag binnenschoot. Na nog een grote kans voor de Rotterdamse nummer 4, die ongehinderd het strafschopgebied in mocht lopen, maar zijn inzet door Bins gekeerd zag worden, vond de uitstekend leidende 25-jarige scheidsrechter Brouwer uit Woerden het welletjes en bleef verder leed Hellevoetsluis bespaard. Uithuilen en opnieuw beginnen is het devies, te beginnen met de uitwedstrijd tegen concurrent Vitesse Delft, dat met 6 punten uit 6 wedstrijden nog 1 plekje lager staat dan de Brielsestraatwegbewoners. Om te winnen zal er echter wel een einde moeten komen aan de doelpuntendroogte, die inmiddels 400 minuten duurt??