• Wat betekenen de versoepelingen voor onze vereniging

25 jan 2022 Beheerder
  • Op de avond van dinsdag 25 januari zijn er door minister Ernst Kuipers en premier Mark Rutte weer versoepelingen afgekondigd. Wat wij er met elkaar ook van vinden, laten we blij zijn met de dingen die we weer wel kunnen i.p.v. te treuren om de dingen die we nog niet kunnen. Het belangrijkste bij een voetbalvereniging daarbij is, WE MOGEN WEER VOETBALLEN!

De kantine gaat ook weer open, al kan dat doordeweeks maar tot 22:00 uur. Er gelden daarbij ook een aantal regels in de kantine, namelijk wanneer je in de kantine verblijft dien je te zitten, 1,5 meter afstand te houden en een mondkapje te dragen wanneer je je verplaatst.

Daarnaast is er geen toegang tot kantine, kleedkamers en toilet voor mensen die geen coronatoegangsbewijs (CTB) kunnen tonen. Een coronatoegangsbewijs houdt in een bewijs dat je gevaccineerd bent, corona gehad hebt of een negatief testbewijs kan tonen. Het vaccinatiebewijs is tot 270 dagen na de tweede prik geldig, voor een herstelbewijs geldt een houdbaarheid van 180 dagen. Na een boostervaccinatie is het coronabewijs voorlopig weer onbeperkt geldig. Wij gaan er vanuit dat iedereen zich netjes aan de regels houdt en de aanwijzingen van de vrijwilligers opvolgt.

Lees hier nog eens de maatregelen die gelden voor de sport.

Een andere pas die belangrijk is, is de ledenpas. Omdat wij daar nu voor het eerst mee gaan werken, kan het zijn dat nog niet iedereen achter de bar ermee bekend is en dat e.e.a. nog niet helemaal soepel verloopt. Ook hiervoor vragen wij jouw begrip en medewerking. Zij die de ledenpas nog niet hebben kunnen deze ophalen. De pas kan opgeladen worden achter de bar of via de KNIP app. Betalen met de pas geeft 5% korting op de prijzen van alle consumpties. Hoe jij je kan registreren, lees je in deze link.

Het zal voor een ieder weer even wennen zijn, ook vanwege de maatregelen die nog altijd gelden. Maak gebruik van de desinfectiepalen in de kantine, hoest of nies in je elleboog en blijf vooral thuis bij gezondheidsklachten.

Graag zien wij jullie de komende dagen in goede gezondheid weer op het ING Sportpark!