• Vereniging

• Even voorstellen.....

Voetbalvereniging Hellevoetsluis is opgericht op 9 mei 1919 en bestaat dus al meer dan 100 jaar! Het is daarmee de oudste voetbalvereniging van de gemeente Hellevoetsluis. V.v. Hellevoetsluis telt momenteel ongeveer 650 leden en staat bekend als een warme en familiaire vereniging, waar iedereen welkom is.

Naast een bloeiende jeugdafdeling kent de v.v. Hellevoetsluis een prestatieve zaterdagafdeling, waarvan het eerste elftal uitkomt in de 2e klasse. De ambitie is ook om een stabiele 2e klasser te zijn, en mogelijk in de toekomst een stapje naar de 1ste klasse te maken. Het 2e elftal speelt sinds het seizoen 2019-2020 zelfs voor het eerst in de historie in de res. 1ste klasse. Ook kan men bij de v.v. Hellevoetsluis terecht voor meisjes- en damesvoetbal. v.v. Hellevoetsluis speelt haar wedstrijden op het Sportpark Historyland en beschikt sinds september 2007 over een kunstgrasveld op het hoofdveld. In juni 2021 is de eerste kunstgrasmat vervangen door een nieuwe.

Naast het hoofdveld zijn er nog twee wedstrijdvelden en 1,5 trainingsveld. Sinds september 2012 heeft v.v. Hellevoetsluis de beschikking over een nieuwe kleedaccommodatie, in de zomer van 2015 onderging de kantine ('t Hellevoet Huis) een metamorfose en in de zomer van 2016 kreeg het een nieuwe voorpui en een terrasoverkapping. In de zomer van 2019 werd deze overkapping verder uitgebreid, werd de bar doorgetrokken, kwam er een uitgifteluik naar buiten, werden de kozijnen vervangen en werd de kantine voorzien van nieuw meubilair en een nieuwe vloer. Eind maart 2020 werd het hoofdveld voorzien van LED-verlichting, in de zomer van 2021 gevolgd door de trainingsvelden.

Omdat de vereniging de jeugdafdeling belangrijk vindt, wordt er getraind onder gecertificeerde jeugdtrainers, wordt er gebruik gemaakt van de beste materialen en worden er in iedere schoolvakantie activiteiten voor de jeugd georganiseerd.

Daar de vereniging naast sportiviteit ook van gezelligheid houdt, zijn er diverse feestavonden gedurende het seizoen voor alle leden.

Kortom, bij v.v. Hellevoetsluis gaan prestaties en gezelligheid hand in hand!