• Ook Fabian Boekholt (MZC '11) kiest voor Hellevoetsluis

11 mei 2020 Beheerder
  • Nadat eerder al Richard Zebregs (Brielle) en Davy Mierop (SC Feyenoord) de overstap naar Hellevoetsluis maakten en afgelopen week de overgang van Glenn Stoffers (Vierpolders) een feit werd, heeft nu ook Fabian Boekholt zijn jawoord aan de club uit de Vestingstad gegeven.

De geboren Hellevoeter begon ooit zijn voetbalcarrière bij stadgenoot FC Vlotbrug en diende zelfs even 2 clubs in 1 seizoen. Na de scheiding van zijn ouders verhuisde Boekholt namelijk naar Zierikzee en sloot hij zich daar ook aan bij v.v. MEVO, het huidige MZC ’11. Ondertussen voetbalde hij in deze regio voor Excelsior Pernis, omdat zijn vader Cor Boekholt daar ook lid was.

Voetballend bij MEVO kreeg Fabian een uitnodiging van JOVZ, de voetbalschool van Dolf Roks en Dennis de Nooijer. Het hoogtepunt daar was het uitkomen op het hoogste niveau met de D-jeugd en de winnende goal maken tegen PSV! Na zijn terugkeer bij MZC ’11 voetbalde Fabian, omdat hij toen weer in Hellevoetsluis woonde, ook nog een jaar in de B-jeugd van Nieuwenhoorn.

Na 1 jaar A-jeugd bij MZC ’11 sloot hij zich daar al aan bij de selectie van het eerste elftal en afgelopen seizoen was de pas 19-jarige Fabian (van 16-10-2000) een vaste basisspeler. MZC betreurt zijn vertrek dan ook zeer, maar na het CIOS in Goes met goed gevolg afgelegd te hebben gaat Fabian aan het Albeda College in Rotterdam studeren en woont hij ook weer in Hellevoetsluis. Een overstap naar v.v. Hellevoetsluis lag daarom voor de hand, ook omdat zijn vader al eens bij Hellevoetsluis gevoetbald had.

‘Na een fijn kennismakingsgesprek met voorzitter Edwin Boogaard en trainer Paul Bestebreur wil ik mij graag bij Hellevoetsluis als voetballer ontwikkelen en met de fanatieke supporters veel mooie voetbalmomenten meemaken’, aldus de talentvolle linksbuiten.