• Nadat wethouder Peter Schop namens de gemeente Hellevoetsluis de aftrap had verricht, werd op zaterdag 26 juni met een wedstrijd tussen Hellevoetsluis 1 en Excelsior o18/o21 de nieuwe kunstgrasmat officieel in gebruik genomen. In 2,5 week was aannemer AH Vrij er namelijk in geslaagd de 14 jaar oude kunstgrasmat te verwijderen en een nieuwe kunstgrasmat incl. doelen en omheining aan te leggen. Op de splinternieuwe mat was het afwachten hoe de mannen van trainer Paul Bestebreur zich zouden houden tegen de talenten van de profclub. Na de laatste officiĆ«le wedstrijd in oktober was er weliswaar doorgetraind, maar dit gebeurde natuurlijk niet met de inzet en intensiteit zoals men dat normaal gesproken gewend is te doen. Ongetwijfeld zouden de teams van Excelsior beter getraind en dus fitter zijn. Kwam nog bij dat Excelsior de wedstrijd met 2 verschillende teams speelde, want na rust verving de complete onder-18 de onder-21. Toch wisten de Hellevoeters, met in de gelederen de nieuwkomers Damiano Vaudo en Deshney Hoornweg, de Rotterdammers, met name in de eerste helft prima partij te bieden. Excelsior kwam weliswaar op een 0-2 voorsprong, maar Richard Zebregs wist nog voor de rust de 1-2 te scoren. Na rust was het na de 1-3 van Excelsior Hellevoeter Glenn Stoffers die uit een vrije trap met een streep in de kruising de 2-3 aan liet tekenen. Het slotakkoord was voor Excelsior, waardoor de leuke, sportieve en onderhoudende wedstrijd, voor het oog van de enthousiaste en blije supporters, die eindelijk weer eens bij een wedstrijd aanwezig mochten zijn, in een 2-4 eindstand eindigde.