• Hoewel Hellevoetsluis uitermate tevreden was over de prestaties van het 2e eltal en de samenwerking met hoofdtrainer Edwin de Koning ook uitstekend was, moet Hellevoetsluis toch noodgedwongen afscheid nemen van Stef Huszarik, 2 seizoenen trainer van Hellevoetsluis 2.

Stef Huszarik kon het met zijn wisselende en onregelmatige werktijden niet meer bolwerken om altijd bij de trainingen en wedstrijden te zijn, wat voor beide partijen geen ideale situatie was. Hellevoetsluis is er echter snel in geslaagd een waardige vervanger voor Huszarik te vinden. Johan Wouters, door hun verleden bij Excelsior een oude bekende voor zowel voorzitter Edwin Boogaard als trainer Edwin de Koning, is door de Hellevoeters aangesteld als trainer van Hellevoetsluis 2. Voorlopig alleen voor het seizoen 2018-2019, maar uiteraard hebben beide partijen de intentie uitgesproken graag langer met elkaar te willen werken.

De 51-jarige Wouters, woonachtig in Poortugaal, voetbalde zelf in een ver verleden voor de jeugd van Feyenoord en De Musschen, waarna hij naar SVV vertrok. Na 4,5 jaar Excelsior, waarbij Wouters ook nog enkele wedstrijden in het eerste elftal speelde, vertrok hij naar Barendrecht, om via De Musschen, opnieuw Barendrecht en Zwart-Wit ’28 bij DOTO terecht te komen. Hier stopte de voormalig rechtsbuiten en laatste man op zijn 32e met voetballen vanwege een blessure aan zijn achillespezen.

Onder hoofdtrainer Makkie Nijssen was Wouters al speler-trainer van DOTO 2, waarna hij als trainer van de tweede elftallen ook SC Feyenoord, Poortugaal en Pernis diende. Vier jaar geleden stopte hij daar, maar in de tussentijd bleef de geboren Rotterdammer wel hand- en spandiensten voor Poortugaal verlenen.

Nadat Wouters, in het dagelijks leven vorkheftruckchauffeur, de nacompetitiewedstrijd Hellevoetsluis ?? UVS bezocht, is het balletje gaan rollen en kwamen beide partijen snel tot overeenstemming.

Johan Wouters hoopt komend seizoen de lijn die Stef Huszarik heeft ingezet door te kunnen trekken.