• Vandaag mochten de boys van Bas en Tim (deze keer zonder Bas) afreizen naar Vlaardingen om tegen de hekkensluiter van de 1ste klasse 6 te spelen. Onze tegenstander had nog geen punt gescoord in deze competitie, dus onderschatting lag op de loer.

De schrijver was uitgenodigd om de sfeer in de kleedkamer te proeven voor aanvang van de wedstrijd. Er heerste een ontspannen sfeer, wat zoveel wilde zeggen dat de heren in een goed resultaat geloofden. Maar dan moesten ze het wel laten zien. En dat is nou net wat ik 4 zinnen geleden bedoelde. De herfst was goed te zien op de velden van vv Zwaluwen. Tussen de bladeren door zag je wat groen wat leek op een grasmat. Met de voorbereiding was goed te zien waarom de NS in deze periode altijd last heeft van de bladeren. De jongens hadden moeite om op hun benen te blijven staan. Dat zou nog wat worden. Evan was er deze keer niet bij. Hij was tijdens de laatste training lelijk ten val gekomen en heeft zijn sleutelbeen en schouderblad gebroken. Evan zou er wel een tijdje uit zijn. De heren van SJO waren ook aangeschoven (niemand behalve de heren weten wat hiermee bedoeld wordt).

De scheidsrechter was later, want zijn vorige wedstrijd was uitgelopen. Hierdoor begon de wedstrijd ongeveer 20 minuten later dan gepland. Hellevoetsluis was op het veld overduidelijk de bovenliggende partij. De verdediging stond als een huis en de tegenstander kwam niet voorbij het strafschopgebied van Django. Aan de andere kant waren we veelvuldig gevaarlijk, zowel over links als over rechts. Op rechts waren de trio's Iltay, Gili en Justin lekker op dreef en op links vonden Mitchell, Jack en Robin elkaar ook eenvoudig. De as bestond uit Firaz, Cahit, Bo en Jarno. Robin werd veelvuldig de diepte ingespeeld door Mitchell en Jack. Zijn rushes zorgden voor het nodige gevaar. Uiteindelijk kwam daar ook het eerste doelpunt uit. Met een droge knal wist Robin de lange keeper te verschalken, 0-1. Vanaf de as wilde Cahit het vaak van afstand proberen, maar het doel stond even vaak te laag. Een keer wist hij wel met zijn typische drive door de verdediging te breken. Met de borst pikte hij de bal op en zocht de kortste weg naar het doel, hier en daar wat benen ontwijkend, 0-2. Gili had nog een vlammend afstandschot in petto die op de dwarsligger uiteenspatte. De bal caramboleerde achter de lijn van het doel, maar niemand, behalve de schrijver, had gezien dat de bal over de lijn was gegaan. Er kwam geen signaal uit Zeist dus werd er doorgespeeld. De aansluitingstreffer was ook een mooie. De linkerspits werd de diepte in gestuurd. Hij was sneller dan Iltay, wat op zich al een wonder is. Met een prachtig schot wist hij Django te passeren, 1-2. Met deze stand gingen de spelers naar de kleedkamer.

In de tweede helft waren Jarno en Jack gewisseld voor Micha en Jelle. De opstelling bleef 4-3-3, maar sommige spelers werden door deze wissels op andere posities gezet. Dit moest leiden tot uitbreiding van de score, want een 1-2 voorsprong was nog steeds onzeker voor de overwinning. Bij een mooie aanval, waarbij Hellevoetsluis rustig naar het gaatje in de verdediging zocht, viel de bal voor de voeten van Robin die hard en laag uithaalde, 1-3. Doordat Zwaluwen over de hele wedstrijd maar één keer in de buurt van Django was gekomen, maakte niemand zich zorgen dat deze zeker lijkende overwinning nog weggegeven zou worden. De wedstrijd werd professioneel uitgespeeld waarbij Gili, op zijn favoriete stekkie op het middenveld, nog zijn doelpuntje meepikte na fantastisch voorbereidend werd van Iltay. Met zijn rush langs de rechterkant van het veld wist hij de bal van de achterlijn voor te geven op de geheel vrijstaande Gili, die beheerst de bal tegen de touwen schoot, 1-4. Kort hierna blies de goed leidende scheidsrechter voor het einde en namen we de punten mee naar de Brielsestraatweg.