• Lang zag het er naar uit dat de inhaalwedstrijd tussen Spirit en Hellevoetsluis op een 0-0 eindstand uit zou draaien. In de blessuretijd van de wedstrijd was het echter de Ouderkerkse nummer 11, tien minuten voor tijd ingevallen, die door de Hellevoetse defensie even over het hoofd werd gezien en de bal snoeihard achter doelman Ribaric wist te schieten.

Bij winst hadden de Hellevoeters op 2 punten gekomen van de nummers 3 en 4 op de ranglijst en op 6 punten van koploper DCV. Wanneer Hellevoetsluis een keer had kunnen winnen van de geel-witten was het vandaag wel. De ploeg uit Ouderkerk aan den IJssel moest het stellen zonder 5 basisspelers en kwam o.a. uit met 2 A-junioren. Hellevoetsluis had dan ook, vooral in de eerste helft, het meeste balbezit, tegen een verdedigend spelend Spirit, dat zich, gedwongen door de afwezigheid van zoveel spelers, massaal terugtrok op eigen helft. Tot kansen leidde dit niet en gescoord werd er sowieso niet, wat al het hele seizoen het euvel is bij de Hellevoeters. Hoewel het op de ranglijst een 5e plaats inneemt, staat het qua gescoorde doelpunten op een 8e plaats. De spitsen doen hun best en werken hard, wat eigenlijk geldt voor het hele team, maar het ontbreekt de rood-witten vooral aan een creatieve middenvelder, die in staat is om met één pass of actie de verdediging van de tegenpartij uiteen te spelen. Vorige week werd er weliswaar met 4-3 van Vitesse Delft gewonnen, maar waren het verdedigers en middenvelders die voor de doelpunten zorgden. Tel daarbij op dat de spitsen Sleeuwenhoek (vakantie) en Huijsman (werken), die normaal voor de doelpunten moeten zorgen, afwezig waren en de doelpuntendroogte is snel verklaard. De enige kansjes die Hellevoetsluis kreeg, kwamen voort uit één van de vele spelhervattingen, waarbij aanvoerder Frenk van Gelderen, weer uitstekend spelend in het hart van de defensie, met een kopbal uit een hoekschop nog het dichtst bij een treffer was. Spirit stelde daar nog minder tegenover, al moest doelman Ribaric vlak voor rust nog wel een kopballetje met één hand over de lat tikken.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Het initiatief lag bij Hellevoetsluis, maar Spirit werd wel steeds dreigender. Iedereen was van mening dat de ploeg die zou scoren de wedstrijd ook zou winnen, maar lang zag het er naar uit dat dit een typische 0-0 wedstrijd was. Toch drong Spirit in het laatste kwartier wat meer aan en hoewel de Hellevoeters meestentijds de bal hadden, voelde je toch dat het doelpunt wel eens aan de andere kant kon vallen. Beide trainers wisselden aanvallend, want Hellevoetsluis wilde graag aansluiten bij de top 4 en Spirit heeft ook de ambitie om bij de top 5 mee te draaien. Zo posteerde De Koning de boomlange Haze in de spits, maar werd deze helaas niet één keer vanaf de zijkant met een voorzet bereikt. De Ouderkerkse trainer had meer geluk met zijn wissel, want de 10 minuten voor tijd ingevallen nummer 11 werd uiteindelijk de gevierde man, toen hij in de 91e minuut even door de Hellevoetse defensie over het hoofd werd gezien, de bal wat gelukkig mee kreeg en deze snoeihard in de korte hoek afrondde. Zo nadert Spirit nu Hellevoetsluis tot op 3 punten en staan de Hellevoeters nog altijd 5e, met een achterstand van 5 punten op de nummers 3 en 4 en 9 punten achter koploper DCV. Met 2 zware confrontaties tegen eerst nummer 4 Sparta uit en daarna nummer 2 Neptunus thuis gaan de komende weken voor de Brielsestraatwegbewoners beslissend zijn over het vervolg van deze competitie. Gaat er nog ergens om gespeeld worden of gaat het seizoen straks als een nachtkaars uit?