• Sinds Hellevoetsluis in de competitie speelt om des keizers baard, lijken de spelers bevrijd. Waar er eerder in het seizoen vaak al snel voor de lange bal werd gekozen, wordt er nu over de grond geprobeerd de vrije man te vinden en ziet het voetbal er veel verzorgder uit. Na de kansloze 0-3 nederlaag in de thuiswedstrijd tegen DCV, werd er in de uitwedstrijd tegen dezelfde tegenstander nu dan ook verdienstelijk met 2-2 gelijkgespeeld en had er zelfs meer in gezeten.

Gehavend als Hellevoetsluis was, met een reserve-doelman die de vlag hanteerde en een B-junior en 2 geblesseerde basisspelers op de bank, begon het uitstekend aan de wedstrijd, had het het meeste balbezit en was het, vooral via Gaultier Obiango, dreigend. Geheel tegen de verhouding in was het echter DCV dat in de 24e minuut vanuit het niets op een 1-0 voorsprong kwam. Hellevoetsluis liet zich niet van de wijs brengen en zocht via combinatievoetbal de aanval. In de 38e minuut werden de Hellevoeters daarvoor beloond, toen Brian Poelman met een prachtige volley van net buiten het strafschopgebied via de binnenkant van de paal scoorde (1-1). Toch gingen de rood-witten met een achterstand rusten. Uit de tweede kans die DCV kreeg, scoorde het een tweede treffer. Zo kreeg Hellevoetsluis een lesje in efficiëntie.

Badend in een heerlijk zonnetje genoten de toeschouwers in de 2e helft van een open wedstrijd tussen beide 100-jarigen, met over en weer veel kansen. De meeste en beste waren daarbij voor Hellevoetsluis, waarvan er uiteindelijk 1 tot een doelpunt leidde. Gaultier Obiango kreeg loon naar werken, toen hij in de 66e minuut Hellevoetsluis weer naast DCV schoot. Beide clubs gingen voor de winst, waarbij er voor DCV nog een vervangende periodetitel op het spel stond. Bij winst zouden zij naast het als 3e geklasseerde Sparta komen en zouden zij volgende week in het onderlinge duel vanwege een beter doelsaldo aan een gelijkspel genoeg hebben om de vervangende periode van kampioen Neptunus-Schiebroek over te nemen. Nu dient het echter in de uitwedstrijd van Sparta te winnen om die 3e plaats in te nemen. Bij Hellevoetsluis maakte met B-junior Yannick Kücükkiper, 4 dagen eerder net 17 geworden, alweer de vierde jeugdspeler dit seizoen zijn debuut in de hoofdmacht. Voor Hellevoetsluis is de laatste competitiewedstrijd volgende week een feestwedstrijd. Bij winst kan het hooguit nog 6e worden en tegenstander Kethel Spaland kan nacompetitie voor behoud van het 2e klasserschap niet meer ontlopen, dus voor beide teams staat er niets meer op het spel.