• In een onderhoudende wedstrijd tussen nummer 3 Hellevoetsluis en nummer 4 DBGC hebben de Hellevoeters de aanval van de ploeg uit Oude-Tonge om de 3e plaats over te nemen afgeslagen. Zodoende is het verschil nog altijd 2 punten in het voordeel van de rood-witten. Door het gelijke spel zagen zowel Hellevoetsluis als DBGC de concurrenten Zuidland en NSVV verder weg lopen.

Hoewel er overal in het land een behoorlijke wind stond, was daar op het rustiek gelegen ING Sportpark niks van te merken. De storm moest dan maar komen van de 22 acteurs binnen de lijnen en bij vlagen was daar zeker sprake van, wanneer de kansen elkaar opvolgden. De beste en meeste waren in de eerste helft voor de thuisploeg, vooral via Brian Poelman en Glenn Stoffers. De DBGC-doelman hoefde er echter niet aan te pas komen, want het vizier van de Hellevoet-aanvallers stond niet op scherp, waardoor de ballen over en naast gingen. Ook DBGC liet zich niet onbetuigd, maar toch waren de mooiste kansen voor Hellevoetsluis. Desondanks ging de ploeg uit Oude-Tonge met een 0-1 voorsprong rusten. Aanvoerder Onur Furuncu viel namelijk in een duel ongelukkig met zijn hand op de bal en aangezien dat binnen de beruchte lijnen gebeurde, legde scheidsrechter Hilgersom de bal op de stip. DBGC-er Jeroen Sep liet doelman Dyron Bijl kansloos.

Na 4 minuten in de 2e helft werd de stand al gelijk getrokken, toen de bal voor de voeten van Bunyamin Karahan viel en deze met een droog schot van buiten de 16 voor de 1-1 zorgde. Kansen waren er weer over een weer, waarbij de grootste voor Mischa van Kempen en Brendon Jansen waren, maar hun inzetten werden geblokt. Even leek Hellevoetsluis op een 2-1 voorsprong te komen, maar de kopgoal van Brian Poelman werd terecht afgekeurd vanwege een duwtje in de rug. Niet veel later kwam DBGC wel op voorsprong. Jeroen Sep speelde op weergaloze wijze de toch ervaren verdediger Anthony Bentem uit en krulde de bal in de verre hoek, buiten het bereik van doelman Bijl (1-2). Hellevoetsluis moest weer in de achtervolging, wat binnen 5 minuten alweer leidde tot de gelijkmaker. Opnieuw was het Bunyamin Karahan die op de juiste plaats stond en een schot het laatste zetje kon geven (2-2). Vervolgens ontstond er een spectaculaire slotfase, waarbij er een fase was dat bijna iedere aanval tot een kans leidde. Invaller Bo van Wingerden kreeg de grootste voor Hellevoetsluis, maar moest bij het passeren van de doelman te ver uitwijken, waardoor zijn inzet nog op de lijn gered kon worden. Aan de andere kant mocht Jeroen Sep alleen op doelman Bijl afgaan, maar kwam de doelman als winnaar uit de strijd. De rebound werd vervolgens door Onur Furuncu van de lijn gehaald. Zodoende bleef het tot het laatst spannend, maar veranderde er niets aan de score. Zodoende blijft Hellevoetsluis op de 3e plaats en zal DBGC in de resterende 7 wedstrijden nog één keer meer dan de Hellevoeters moeten winnen om Hellevoetsluis alsnog voorbij te gaan in de strijd om de 3e plaats.