• Hoewel Hellevoetsluis de 3e poulewedstrijd in de eerste bekerronde met 3-2 won van het Vlaardingse CWO, was het wachten op de uitslag van de wedstrijd Poortugaal - VFC, die pas om 17:00 uur gespeeld werd. Poortugaal won echter ook haar derde wedstrijd (3-1), waardoor de Hellevoeters zich samen met Poortugaal plaatsten voor de tweede bekerronde.

Na de deceptie van vorige week tegen Poortugaal, toen de ploeg van Edwin de Koning al bij rust tegen een kansloze 4-0 achterstand aankeek, was het zaak de draad tegen CWO weer op te pakken. Dat moest het doen zonder een aantal potentiële basisspelers, zoals Frenk van Gelderen, Danijel Ribaric, Quincy de Lobel, Onur Furuncu en Jeffrey de Koning. Met name in de defensie deed het gemis van deze spelers zich voelen, maar aanvallend kwam Hellevoetsluis weer sterk voor de dag. Met de gedreven en actieve Gaultier Obiango, de sluwe Serkan Yavuzyigitoglu en de 18-jarige techniscus Marley Dors, is Hellevoetsluis in staat het iedere defensie lastig te maken en zal het iedere wedstrijd kansen creeëren. Als, zoals in deze wedstrijd, Gaultier Obiango de kansen die hij krijgt ook nog eens gaat benutten, dan kan het nog een mooi seizoen worden. In de 22e minuut wist 'Obi' zijn eerste treffer van de middag te produceren, maar nog voor rust wist CWO de stand gelijk te trekken, zodat beide ploegen met een 1-1 tussenstand gingen rusten.

In de tweede helft wist Hellevoetsluis dan toch, door opnieuw Gaultier Obiango en een doelpunt van Marley Dors, afstand te nemen, maar CWO kwam toch nog terug in de wedstrijd (3-2). Het werd zelfs nog 3-3, maar scheidsrechter Groenendijk oordeelde dat de aanvaller de doelman aan had gevallen, toen deze de bal al vast had, waardoor de treffer werd afgekeurd. Zodoende wist Hellevoetsluis de wedstrijd winnend af te sluiten. Het wachten was nu op de uitslag van Poortugaal - VFC (zo), een wedstrijd die pas om 17:00 uur begon. Bij winst van VFC zouden de Vlaardingers op doelsaldo door gaan naar de volgende ronde, bij ieder ander resultaat zou Hellevoetsluis zich plaatsen voor de volgende ronde. En aldus geschiedde. Poortugaal won, zoals het als eertseklasser aan haar stand verplicht was, met 3-1 van VFC, waardoor achter de overtuigende poulewinnaar Poortugaal (9 uit 3) Hellevoetsluis met 6 uit 3 als tweede eindigde en zich eveneens plaatste voor de volgende bekerronde. Of Hellevoetsluis ook klaar is voor de competitie zal volgende week moeten blijken, wanneer er in Yerseke al meteen een zware tegenstander naar het ING Sportpark komt.