• In een weinig verheffende vertoning eindigde de wedstrijd tussen Hellevoetsluis en DBGC zoals deze begon (0-0). Beide ploegen schoten hier bar weinig mee op en blijven in de onderste regionen van de 2e klasse E bivakkeren.

Zo spectaculair als op 14 mei 2015 werd de wedstrijd dus niet. Toen speelden Hellevoetsluis en DBGC op het terrein van W.F.B. voor het oog van ca. 2.500 toeschouwers in een beslissingswedstrijd om de titel in de 3e klasse en eindigde de wedstrijd in een 4-1 overwinning voor de Hellevoeters. Beide teams begonnen dit keer voorzichtig aan de wedstrijd, omdat een nederlaag beide ploegen verder achterop deed geraken. Evenals vorige week in de wedstrijd tegen Bruse Boys begon Hellevoetsluis goed aan de wedstrijd, maar opnieuw bleef dit slechts beperkt tot de eerste 15 minuten. Daarin kregen de Hellevoeters ook kansen, maar met name via afstandsschoten van Serkan Yavuzyigitoglu en Frank de Regt. In beide gevallen wist de doelman redding te brengen. Ook Brian Poelman was dichtbij, maar hij kon geen kracht geven aan zijn kopbal. DBGC kwam na een kwartier meer aan voetballen toe en blijft met een speler als Jeroen Sep, die vanuit het niets tot scoren kan komen, voorin altijd gevaarlijk. Hij was het dan ook die namens DBGC de grootste kans kreeg, maar 1-op-1 met doelman Sander van Reijn wist Van Reijn de bal nog net met zijn vingertoppen te raken, waardoor de bal over het doel ging.

In de tweede helft was het vooral Hellevoetsluis dat aanspraak mocht maken op de overwinning. Het viel aan, zette de ploeg uit Oude-Tonge onder druk en met de steun van het publiek ging het op zoek naar de overwinning. Het leidde tot hachelijke situaties voor het doel van de blauw-witten, maar grote, 100% kansen kreeg de ploeg van Edwin de Koning niet. Gejuich steeg op toen het leek of scheidsrechter Van de Luitgaarden uit Sliedrecht floot voor een strafschop, maar aan de handsbal van een DBGC-verdediger was volgens de leidsman een duw van een Hellevoeter vooraf gegaan. Met het inbrengen van Wouter Besters probeerde Hellevoetsluis nog iets te forceren, maar in de slotfase moest het nog beducht zijn voor de uitvallen van DBGC. Bij de laatste hoekschop kregen de Oude-Tongenaren nog een enorme kopkans, maar een overwinning zou voor de blauw-witten niet verdiend geweest zijn. Zo bleef het 0-0, waar beide ploegen uiteindelijk niets mee opschoten. Hoewel Sander van Reijn voor de derde opeenvolgende thuiswedstrijd de nul hield, zakten de Hellevoeters 2 plaatsen op de ranglijst en staan de rood-witten nu met 8 punten uit 7 wedstrijden op de 10e plaats, gelijk met o.a. Arnemuiden, de tegenstander van volgende week.