• Hoewel tegenstander Arnemuiden in de tweede helft de bovenliggende partij was, zag het er lang naar uit dat Hellevoetsluis met de 3 punten uit het vissersdorpje zou vertrekken. Toch ging het in de 87e minuut nog mis en kwam Arnemuiden naast de Hellevoeters (1-1).

Zonder de ervaren Öner Sang-A-Jong, wiens kind af moest zwemmen, toog Hellevoetsluis met de Contiki-bus naar Arnemuiden. Aangekomen in het vissersdorpje viel vooral de serene rust op het sportpark op bij de Hellevoeters. Op een bijveld was slechts 1 wedstrijdje gaande en verder waren er slechts een paar supporters die zich in de kantine ophielden. Zo zagen wij dat in het verleden wel vaker bij de Zeeuwse ploegen, waar in de loop van de wedstrijd de supporters het terrein opdruppelen en het na afloop een gezellige boel is in een bomvolle kantine. Hellevoetsluis begon, zonder het nog altijd geblesseerde 18-jarige talent Marley Dors,  opnieuw goed aan de wedstrijd en kwam door een knal van Brian Poelman al in de 10e minuut op voorsprong (0-1). Hoewel Sander van Reijn een bal, die over hem in het doel leek te gaan, nog net tot corner wist te verwerken, was het vooral Hellevoetsluis dat tot kansen kwam. Quincy de Lobel tikte een voorzet van rechts van Armin de Rooij net naast het doel en in de 17e minuut was het De Rooij zelf die de bal teruggelegd kreeg van Serkan Yavuzyigitoglu en van buiten de 16 keihard de paal raakte. De rebound was een prooi voor de jarige Gaultier Obiango, die de inlopende De Lobel bereikte, maar deze tikte de bal over in plaats van in het doel. Het spel van Hellevoetsluis werd vervolgens slordiger, maar Arnemuiden wist daar niet van te profiteren. Sterker nog, door irritatie bij de spelers van Arnemuiden en geruzie onderling besloot hun nummer 12 na 37 minuten het veld bij de hoekvlag zelf maar te verlaten en beende hij boos naar de kleedkamer. Hellevoetsluis had 5 minuten lang een overtal, maar wist daar niet van te profiteren.

In de tweede helft eigenlijk een zelfde beeld als in andere wedstrijden. Een tegenstander die iets anders gaat spelen en een Hellevoetsluis dat daar geen antwoord op heeft, geen rust in het spel heeft,  niet blijft voetballen en steeds vaker de lange bal hanteert, waardoor het niet meer onder de druk uit kan komen. In de 60e minuut wist Sander van Reijn met 2 fantastische reddingen de 1-1 nog te voorkomen en naarmate de wedstrijd vorderde bleef de rood-witte defensie steeds eenvoudiger op de been. Hoewel het zelf voorin niets creëerde en de druk van Arnemuiden bleef, leken de Hellevoeters toch met een positief resultaat huiswaarts te keren, maar in de 87e minuut ging het dan toch nog mis. Waar iedereen dacht dat de verder uitstekend leidende scheidsrechter Spaeter uit Oost-Souborg voor een schwalbe van de Arnemuiden-aanvaller floot, zag hij als enige in de knieval van een Arnemuiden-speler, wiens weg slechts afgesneden werd door de verdedigers Frenk van Gelderen en Jeffrey de Koning, een strafschop. Doelman Van Reijn was vervolgens kansloos op de inzet en zodoende werd het toch nog 1-1, een resultaat waar zowel Arnemuiden als Hellevoetsluis niets mee op schoot. Door dit resultaat kwamen zij beiden op 9 punten uit 8 wedstrijden en nemen zij resp. de 9e en 10e plaats in, in de wetenschap dat de ploeg van Edwin de Koning over 14 dagen af mag reizen naar het als 2e geplaatste Oostkapelle. Toch kan zo’n wedstrijd zomaar de ommekeer zijn.