• Na op 7 maart tegen Serooskerke de laatste competitiewedstrijd gespeeld te hebben, was het na 6 maanden eindelijk weer zo ver. Ingedeeld in de vertrouwde 2e klasse D kon Hellevoetsluis onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Paul Bestebreur gelijk aan de bak, want topfavoriet voor de titel Sparta kwam op bezoek.

Het leek na al die maanden wel alsof er in de tussentijd niets gebeurd was. Het sfeervolle ING Sportpark baadde bij een temperatuur van ca. 25 graden in een heerlijk zonnetje, op alle velden werd er gevoetbald en om 15:00 uur was het gezellig druk bij de hoofdpartij van die middag. Hellevoetsluis had er alles aan gedaan om het terrein coronaproof te maken en voor zover dat ging hielden de aanwezigen zich daar ook netjes aan. Paul Bestebreur, als hoofdtrainer debuterend op dit niveau, moest het in zijn eerste competitiewedstrijd stellen zonder de geschorste Stefan Tuns en de geblesseerden Öner Sang-A-Jong (wel op de bank), Vincent Mast en Onur Furuncu. Juist allemaal routiniers in een verder vrij jonge ploeg, en ook nog eens verdedigers. De enige overgebleven routinier en aanvoerder Jeffrey de Koning gaf echter, gesteund door de ervaren doelman Danijel Ribaric, soeverein leiding aan zijn medeverdedigers Rucentney Benito, Luuk Engels en Patrick Haze. In de andere linies beschikt Hellevoetsluis over jonge, talentvolle voetballers, die Paul Bestebreur vooral in hun kracht wil laten voetballen. De Hellevoeters willen dus vooral de bal hebben en de 5 aanvallende ingestelde spelers hebben vervolgens de vrijheid veel van positie te wisselen en creatief te zijn. Sparta werd vroeg gestoord in de opbouw en had moeite met de speelwijze van Hellevoetsluis. De thuisploeg had dan ook de overhand en kreeg de meeste en beste kansen. Een voorsprong bij rust was dan ook meer dan verdiend geweest, maar zoals dat vaker gaat in het voetbal viel het doelpunt vlak voor rust aan de andere kant. Met de 45 minuten al op de klok werd een voorzet vanaf links snoeihard door een Spartaan ingekopt en ging Hellevoetsluis geheel tegen de verhouding in met een 0-1 achterstand rusten.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde en was het publiek zeer te spreken over de verrichtingen van de thuisploeg. Toch hikten de ING-boys nog altijd tegen de achterstand aan, waar het minimaal recht had op de gelijkmaker. Bestebreur wisselde aanvallend om de gelijkmaker te forceren en in de 88e minuut was het dan eindelijk zover. Uit een voorzet van Serkan Yavuzyigitoglu viel de bal voor de voeten van Gaultier Obiango, die de bal het doel inliep. Eindelijk de terechte gelijkmaker, wat leidde tot vreugdevolle taferelen, zowel binnen als buiten de lijnen. Helaas voor de Vestingstadbewoners kregen zij geen loon naar werken. In de 93e minuut viel de bal namelijk op 11 meter van het doel pardoes voor de voeten van een Spartaan, die een klein gaatje vond en voor de 1-2 zorgde. Hellevoetsluis probeerde het vanuit de aftrap nog wel, zond zelfs direct doelman Ribaric naar voren, maar de tijd was te kort om toch nog een verdiend punt aan deze openingswedstrijd over te houden. Na het laatste fluitsignaal lagen alle Hellevoeters verslagen op het kunstgras, maar na de eerste teleurstelling verwerkt te hebben, kregen zij een warm applaus van het thuispubliek. Ook Sparta-trainer Robert Verbeek moest na afloop bekennen verrast te zijn door de speelwijze en de kwaliteiten van het jonge Hellevoetsluis. Hoewel het resultaat teleurstellend was, geeft het vertoonde spel genoeg houvast om de komende 2 zware confrontaties tegen resp. DCV (uit) en CION (thuis) met vertrouwen tegemoet te zien.