• Als minstscorende ploeg van de top 4 had voor Hellevoetsluis voor volgend seizoen het aantrekken van scorende spelers prioriteit. Met de komst van Jeffrey Burger (Nieuwenhoorn), Bethslot (Rozenburg) en Nicky Koopal (Hekelingen) lijken de Hellevoeters daarin geslaagd.

Jeffrey Burger is, met zijn 27 jaar, de meest ervaren van de 3. Niet alleen qua leeftijd, maar ook door zijn optredens voor Nieuwenhoorn in de 1ste klasse en 4e divisie, waardoor hij ervaring heeft op een hoger niveau. Burger, vanaf komende zomer woonachtig in Oudenhoorn en wiens favoriete positie rechtsbuiten of spits is, begon op zijn 5e met voetballen bij Nieuwenhoorn. Op zijn 12e tot zijn 17e woonde Burger op Aruba, waarna hij weer terugkeerde bij de club aan de Rijksstraatweg. Op een kort uitstapje naar Rockanje na, komt Burger t/m dit seizoen uit voor Nieuwenhoorn, maar waagt hij nu toch de stap naar de 'aartsvijand'. "De ambitieuze plannen van de vereniging, om de stap naar de 1ste klasse te maken, spreken mij aan. Daarnaast ken ik al een hoop jongens die momenteel bij Hellevoetsluis voetballen en ken ik de club als een warme, gezellige vereniging met een grote (fanatieke) aanhang, wat mede de reden is geweest om voor Hellevoetsluis te kiezen. Mijn ambities voor komend seizoen sluiten aan bij de ambities van de club om promotie naar de 1ste klasse te bewerkstelligen en ik wil graag mijn steentje hieraan bijdragen door een hoop doelpunten te maken in het shirt van vv Hellevoetsluis.", aldus Burger.

Bethslot Woldeamanuel, geboren op 29 maart 2001 in Spijkenisse en al zijn hele leven met zijn ouders en jongere zusje woonachtig in Rozenburg, is de tweede aanvallende aanwinst van Hellevoetsluis! De Hellevoeters volgden de talentvolle Woldeamanuel al langer, maar vorig seizoen koos de student aan de Hogeschool van Rotterdam, waar hij de lerarenopleiding Engels volgt, ondanks degradatie, nog voor een langer verblijf bij 3e klasser Rozenburg, waar Bethslot op zijn 4e jaar met voetballen begon en er tot nu toe zijn hele carrière, op een uitstapje naar 2e divisionist na, voetbalde. Op zijn 17e debuteerde hij in het 1ste elftal van Rozenburg, maar na 5 seizoenen vindt Woldeamanuel het tijd voor een nieuwe uitdaging. “Ik heb voor Hellevoetsluis gekozen, omdat ik de vereniging ken als een sterke 2e klasser met ambities om ooit dat stapje hogerop te maken. Voor mijn ontwikkeling als jonge speler denk ik dat dit de juiste keuze is”, aldus Woldeamanuel, die in zijn vrije tijd werkt bij Beachclub Havana in Rockanje. Woldeamanuel hoopt volgend seizoen belangrijk te zijn met goals en assists en met Hellevoetsluis mee te doen om de bovenste plaatsen.

Nicky Koopal completeert het aanvallende trio. Koopal, van 16 februari 1998, komt van 3e klasser v.v. Hekelingen. Ook hij maakte op zijn 17e zijn debuut in het 1ste elftal, om na 1 seizoen al de overstap naar Brielle te maken. Dat bleek iets te hoog gegrepen en dus keerde de geboren Rotterdammer terug naar Hekelingen. Alsnog maakte hij het stapje hogerop, naar Zuidland. Daar stond Koopal echter op de voor hem verkeerde positie en keerde hij na 2 seizoenen opnieuw terug naar Hekelingen, met als doel om kampioen te worden, wat vorig seizoen ook lukte!
    Koopal speelt het liefst voorin, de positie maakt hem eigenlijk niet uit. Hij komt met de nodige ambities naar Hellevoetsluis en hoopt dat 3x scheepsrecht is en nu wel op een hoger niveau zal slagen “Ik heb voor Hellevoetsluis gekozen, omdat ik graag een stapje hogerop wilde en ik over Hellevoetsluis altijd hele goede dingen heb gehoord. Ik heb ook een heel goed gevoel over gehouden aan de gesprekken die ik met de TC mocht voeren, waardoor voor mij de keuze makkelijk was. Mijn verwachtingen voor volgend seizoen zijn veel doelpunten te scoren en veel leren van de spelers met ervaring.” Uiteraard hoopt ook Koopal, in het dagelijks leven werkzaam in de bouw, dat Hellevoetsluis volgend seizoen weer om de prijzen mee zal gaan doen.

Namens Hellevoetsluis heten wij de spelers van harte welkom en wensen zij wij ze veel succes en plezier bij onze vereniging.