• Na de wedstrijden tegen Nieuwenhoorn (beker, 0-0) en Berkel (oefenwedstrijd, 2-0 nederlaag) kreeg Hellevoetsluis de complimenten voor het leuke voetbal, maar waren de kansen schaars. In de bekerwedstrijd tegen Strijen wisten de fris spelende Hellevoeters dit keer wel kansen te creëren en het net te vinden.

De jonge en vaardige ploeg van Paul Bestebreur wist tot nu toe aanvaardbaar spel op de mat te leggen, maar tot veel kansen en doelpunten leidde dat nog niet. Wel was het thuispubliek in eerdere wedstrijden aangenaam verrast door het spel van de rood-witten. In de bekerwedstrijd tegen Strijen leek het in de eerste helft weer dezelfde kant op te gaan, want waar Hellevoetsluis de aanvallende partij was, maar voor het doel nog geen potten kon breken, was het Strijen dat bij de eerste de beste aanval op een 0-1 voorsprong kwam. Een te korte terugspeelbal bracht Vincent Mast in de problemen en zette een Strijenaar alleen voor de keeper. Doelman Stephan van Asperen was vervolgens kansloos op de inzet. Alsof dat nog niet genoeg was, liep Vincent Mast bij zijn poging de bal te bereiken ook nog eens een op het oog zware hamstringblessure op en moest hij worden vervangen door Rucentney Benito. Hellevoetsluis pakte de draad van voor het doelpunt weer op en in de 38e minuut was het toen Serkan Yavuzyigitoglu die de gelijkmaker scoorde (1-1). Lang konden de Hellevoeters echter niet van deze gelijke stand genieten, want in de eerstvolgende aanval van Strijen was het de ploeg uit de Hoeksche Waard die weer op voorsprong kwam (1-2). Weer ging er een fout in de verdediging aan vooraf.

In de 2e helft was het al in de 49e minuut dat Hellevoetsluis weer naast Strijen kwam. De naar zijn eerste doelpunt voor Hellevoetsluis op zoek zijnde Glenn Stoffers kreeg loon naar werken, want naar binnen komend vanaf links wist hij met zijn rechterbeen de keeper in de korte hoek te verrassen (2-2). Een paar minuten later kreeg Hellevoetsluis, na het eerdere uitvallen van Vincent Mast, een tweede domper te verwerken, toen de 38-jarige Öner Sang-A-Jong ook geblesseerd het veld moest verlaten. Gelukkig beschikt Paul Bestebreur dit seizoen over een brede en gelijkwaardige selectie, zodat de ING-boys er met het inbrengen van Stefan Tuns niet zwakker op werden. In de 87e minuut kwam Hellevoetsluis dan ook verdiend op voorsprong, toen de absolute uitblinker Frank de Regt zijn goede optreden met een doelpunt bekroonde (3-2). Toen de klok op 90 stond, maakten de 249 toeschouwers op het opnieuw sfeervolle en zonovergoten ING Sportpark zich al op voor de overwinningstune, maar door mistasten van Rucentney Benito, die de bal op doelman Van Asperen terug had moeten koppen, maar deze 1x te vaak liet stuiteren, waardoor zijn tegenstander voor hem kroop en Benito hem alleen ten koste van een overtreding en strafschop af kon stoppen, werd het toch nog gelijk (3-3). Wie dacht dat de wedstrijd nu wel in een gelijkspel zou eindigen, kwam echter bedrogen uit. Hellevoetsluis mocht nog 1x aftrappen, joeg de bal hoog naar voren, waar de mee naar voren gekomen verdediger Jeffrey de Koning voor onrust zorgde en slechts door een overtreding gestuit kon worden. Opnieuw een penalty, maar dit keer voor de ploeg uit de Vestingstad! De ingevallen Gaultier Obiango nam plaats achter de bal, stuurde de keeper de verkeerde kant op en bezorgde Hellevoetsluis zo de overwinning. Volgende week hebben de Hellevoeters daardoor tegen het Delftse Full Speed genoeg aan een gelijkspel om zich samen met Nieuwenhoorn te plaatsen voor de volgende bekerronde.