• Met maar liefst 9 deelnemende teams (en volgende week zelfs 10), werd de eerste avond van het 7-tegen-7 toernooi een daverend succes! Onder heerlijke weersomstandigheden bevolkten ca. 100 man het altijd gezellige ING Sportpark en kwamen de meesten daarvan in actie op het hoofdveld. Leeftijd en niveau maken daarbij niet uit, dus zo kon het gebeuren dat het team van de soccermoms in de eerste wedstrijd uit moesten komen tegen het team van Bal Op Dak. Fanatiek als altijd hadden de jeugdige spelers nog niet direct in de gaten dat het in dit toernooi vooral gaat om de gezelligheid, het samenzijn en het op een leuke en sportieve manier overbruggen van de voetballoze zomerperiode, maar de dames beten stevig van zich af en wisten de wedstrijd uiteindelijk toch te winnen. Toch?

Ieder team speelde 3 wedstrijdjes van telkens 18 minuten en vaak wanneer er zich net een grote kans aandiende was de tijd voorbij. De uitslag is daarbij van geen enkel belang en er wordt ook gespeeld zonder scheidsrechters. Schoten van afstand zijn ten strengste verboden en ook slidings zijn niet toegestaan. Wie er uiteindelijk tot winnaar verkozen wordt blijft tot het eind een groot geheim.

Het toernooi wordt gespeeld met op de achtergrond gezellige muziek en de biertjes vloeien tijdens het toernooi al rijkelijk. De spelers en gasten lieten zich ook de hapjes na afloop goed smaken en het bleef nog tot laat gezellig aan de Brielsestraatweg. Iedereen was dan ook blij dat na 2 jaar afwezigheid het 7-tegen-7 toernooi weer gespeeld kon worden.