• Hoewel Edwin de Koning vorige week bij het bestuur van Hellevoetsluis had aangegeven dat hij aan zijn laatste seizoen als trainer van Hellevoetsluis bezig was, heeft hij onder druk van de spelersgroep toch besloten er nog een jaar aan vast te plakken.

Op initiatief van de spelersraad, bestaande uit Öner Sang-A-Jong, Danijel Ribaric en Jeffrey de Koning, vond er na de mededeling van het bestuur 2 dagen later een gesprek plaats met voorzitter Edwin Boogaard en teammanager Ton Lammers.

Uit naam van de spelers liet de spelersraad weten dat zeker 85% van de spelersgroep voor het aanblijven van De Koning was. Gevleid door deze geste is De Koning vervolgens na gaan denken over zijn besluit om te stoppen bij Hellevoetsluis.

Na alle plussen en minnen op een rijtje gezet te hebben, kwam de 50-jarige inwoner van Rhoon tot de conclusie dat Hellevoetsluis momenteel de beste club voor hem is. 'Er heerst een geweldige sfeer, het is een echte vereniging en alles is tot in de puntjes geregeld', aldus De Koning.

Vooral het vertrouwen dat de spelersgroep in hem uitsprak was de belangrijkste reden voor de oud-keeper om er toch nog minimaal een jaar aan vast te plakken. Hellevoetsluis laat weten hier erg blij mee te zijn.